Heb jij je toegangskaarten voor het werkcongres ‘Klant en Corporatie’ al op zak? Er zijn nog enkele kaarten. Zorg dat je erbij bent.
Belangrijkste veranderingen bij de klant in de komende jaren
“Ik denk dat de klanten bij andere organisaties steeds hogere kwaliteit geleverd krijgen en dat corpo’s daar in mee moeten. Wij zullen bewust en onbewust daarmee vergeleken worden.”
Hierop inspelen vanuit je vakgebied, hoe pak je dat aan?
“Wij zullen moeten zien dat wij niet alleen intrinsiek de behoefte hebben de belangen van de klant te willen behartigen en de dienstverlening op een hoger peil willen brengen. Als we ook zien (en als alle medewerkers zien!) dat er ook een groot algemeen belang mee gemoeid is, dan is dat een extra reden! Hier zal een deel van mijn verhaal tijdens het werkcongres over gaan.”
Klantgericht blijven of nóg klantgerichter worden, zo doe je dat:
“Zie bovenstaand, maar tel daar bijvoorbeeld ook bij op dat we voortdurend in contact staan met onze klanten (connected zijn!). En dat is veel meer dan digitaal goed bereikbaar zijn. Ik vind dat we minder aan kanaalsturing moeten doen! Alle kanalen moeten goed bereikbaar en begaanbaar blijven of weer worden.”
Dé tip voor anderen die klantgerichter willen werken
“Laat de medewerkers het bottom up bedenken en uitvoeren. Zorg dat je betrokken medewerkers hebt en vooral: geef het goede voorbeeld!
Deelnemen aan het werkcongres?
18 april wordt ongetwijfeld leerzaam. Leg je deelname vast. Binnenkort laten we nog meer sprekers van het congres ‘Klant en corporatie’ op CorporatieNL.nl zelf aan het woord en delen zij hun visie op klantgericht werken.
Leren nog klantgerichter te werken?
Meld je dan ook aan voor de onderstaande trainingen. En wist je dat leden van CorporatieNL gratis seminar, webinars en congressen bijwonen en kosteloos deel kunnen nemen aan trainingen en leergangen?
- Training Klant- en Servicegericht Communiceren (28 september 2017)
- Training Klantgericht werken (19 december 2017)
- Praktijkleergang Klant en Corporatie (2 mei 2017)