Eric Markvoort (Welbions): “Zorg dat je betrokken medewerkers hebt en geef het goede voorbeeld”

Corporatie / 04 april 2017
Redactie
Redactie
Redactie, CorporatieNL

Hoe breng je klantfocus in je corporatie? Leer van Eric Markvoort, directeur bij de Twentse corporatie Welbions, die je op 18 april tijdens het werkcongres ‘Klant en corporatie’ meeneemt in zijn studie naar en opvattingen over klantfocus in je corporatie aanbrengen. Maar voordat je bij zijn presentatie aanschuift, laten wij je graag alvast online kennismaken met deze corporatieprofessional. Ook hem stelden we voorafgaand aan het congres een viertal vragen over klantgericht werken.

Heb jij je toegangskaarten voor het werkcongres ‘Klant en Corporatie’ al op zak? Er zijn nog enkele kaarten. Zorg dat je erbij bent.

Belangrijkste veranderingen bij de klant in de komende jaren

“Ik denk dat de klanten bij andere organisaties steeds hogere kwaliteit geleverd krijgen en dat corpo’s daar in mee moeten. Wij zullen bewust en onbewust daarmee vergeleken worden.”

Hierop inspelen vanuit je vakgebied, hoe pak je dat aan?

“Wij zullen moeten zien dat wij niet alleen intrinsiek de behoefte hebben de belangen van de klant te willen behartigen en de dienstverlening op een hoger peil willen brengen. Als we ook zien (en als alle medewerkers zien!) dat er ook een groot algemeen belang mee gemoeid is, dan is dat een extra reden! Hier zal een deel van mijn verhaal tijdens het werkcongres over gaan.”

Klantgericht blijven of nóg klantgerichter worden, zo doe je dat:

“Zie bovenstaand, maar tel daar bijvoorbeeld ook bij op dat we voortdurend in contact staan met onze klanten (connected zijn!). En dat is veel meer dan digitaal goed bereikbaar zijn. Ik vind dat we minder aan kanaalsturing moeten doen! Alle kanalen moeten goed bereikbaar en begaanbaar blijven of weer worden.”

Dé tip voor anderen die klantgerichter willen werken

“Laat de medewerkers het bottom up bedenken en uitvoeren. Zorg dat je betrokken medewerkers hebt en vooral: geef het goede voorbeeld!

Deelnemen aan het werkcongres?

18 april wordt ongetwijfeld leerzaam. Leg je deelname vast. Binnenkort laten we nog meer sprekers van het congres ‘Klant en corporatie’ op CorporatieNL.nl zelf aan het woord en delen zij hun visie op klantgericht werken.

Leren nog klantgerichter te werken?

Meld je dan ook aan voor de onderstaande trainingen. En wist je dat leden van CorporatieNL gratis seminar, webinars en congressen bijwonen en kosteloos deel kunnen nemen aan trainingen en leergangen?