Henk Korevaar: “digitalisering heeft voor iedereen een eigen definitie”

Digitaal / 22 juni 2017
Sascha Magendans
Sascha Magendans
Digital marketeer, CorporatieNL

Ze komen er weer aan! De, sinds vorig jaar, populaire Digital Award wordt weer uitgereikt. Momenteel wordt de sector opgeroepen hun beste projecten te nomineren en wie weet ga jij op 16 november tijdens de uitreiking met de prijs naar huis. De nominaties en finalisten worden beoordeeld door een professionele jury. We stellen hen graag aan je voor. Waarom zijn nou juist zij jurylid geworden?

De Digital Award is een bekroning op het werk. Een erkenning voor het bieden van digitale oplossingen. De winnaars van de awards zijn toekomstgericht. De award is voor projecten in de corporatiesector. Een project van corporatie en haar leverancier. De finale en uitreiking van de awards vinden plaats tijdens het congres De toekomst als digitale corporatie.

De rol van de jury

Tot 1 juli kan men zich opgeven als deelnemer aan de Digital Awards. Er is plek voor 30 projecten. De jury maakt uiteindelijk de genomineerden bekend. Zij beoordelen de projecten op de gestelde criteria. Na de nominaties is het aan – jullie – het publiek om te stemmen. Vervolgens, tijdens het congres ‘De digitale corporatie,’ treedt de jury nogmaals op om de laatste 3 finalisten te voorzien van een beoordeling en de winnaar te selecteren.

Jurylid van de categorie ‘digitalisering voor de klant’

Dit jaar zijn de CorporatieNL Digital Awards uitgebreid en zijn er 3 categorieën. De projecten in de categorie: digitalisering voor de klant zijn projecten waar een klantvraag of een klantprobleem de basis voor het project is.

Henk heeft een achtergrond en opleiding in ‘de automatisering’.  Een thema als ‘digitalisering’ heeft zijn warme belangstelling. Niet om te helpen bij selecties of implementaties, maar wel – in de vorm van bijvoorbeeld een workshop of brainstorm – om organisaties bij beantwoording van de vraag “Als digitalisering de oplossing is, wat is dan het probleem…?” te helpen of een spiegel voor te houden. Iedereen kent ‘digitalisering’ en heeft daar in het dagelijks leven mee te maken. Dat betekent ook dat iedereen van ‘digitalisering’ een eigen definitie heeft… En dat maakt het weer (extra) lastig om het effect van digitalisering vast te stellen, bijvoorbeeld op de productiviteit, efficiëntie of klanttevredenheid. De Amerikaanse econoom Robert Solow verwoordde dit dilemma als volgt “Je ziet het computertijdperk overal, behalve in de productiviteitscijfers…”.

De Digital Awards en de daarmee samenhangende bewustwording en kennisdeling op het gebied van digitalisering maken hem enthousiast en zijn bijdrage en rol (namens CorpoNet*) in de jury van de Digital Awards 2017 sluit daar perfect op aan.

*CorpoNet is de nieuwe naam waaronder NetwIT, CORA en VERA vanaf 21 maart 2017 samenwerken. CorpoNet is voor de corporatiesector het kenniscentrum op het gebied van Informatievoorziening in de breedste zin van het woord.

Waarom zou een corporatie mee moeten doen met deze Digital Awards?

Het is een goed moment en een goede aanleiding om te reflecteren op de eigen ‘digitale projecten’ en te kijken met welk project (intern of extern) de meeste en beste resultaten en effecten zijn bereikt.
CorpoNet hanteert al jaren het mantra ‘Kennis moet je delen’, dus waarom zou je je project (en de daarmee opgedane (positieve én negatieve) ervaringen niet willen delen met je collega’s. Als die dat ook doen, dan wordt uiteindelijk iedereen er wijzer van…

Henk Korevaar: “Ik zie met veel belangstelling en hoge verwachtingen uw ‘digitale’ best practice tegemoet!”

Geef je op voor de CorporatieNL Digital Awards

Ben jij diegene die jurylid Henk en de rest gaat verrassen met jouw project? Geef je dan uiterlijk voor 15 juli 2017 op voor de nominatieronde. Op de Awardspagina kun je alle informatie terugvinden over het aanmeldproces en de gestelde criteria.