En laat Evidos 18 april nou ook aanwezig zijn op ons congres ‘Klant en corporatie – de klantgerichte corporatie’! Tijd om met in gesprek te gaan over klantgericht werken. Wij stelden onze bekende klantgerichtheidsvragen.
Heb jij je toegangskaarten voor het werkcongres ‘Klant en Corporatie’ al op zak? Er zijn nog enkele kaarten. Zorg dat je erbij bent.
Welke trends en ontwikkelingen ziet Evidos in de markt wat betreft klantgerichtheid?
“Het vergroten van het gemak en de snelheid voor de klant is één van de belangrijkste trends bij klantgericht werken. Deze ontwikkeling speelt op verschillende momenten vanaf eerste kennismaking tot aan daadwerklelijk klant worden. En niet te vergeten: in het behouden van de klant.
Self-service door klanten is tevens een belangrijke ontwikkeling. Niet enkel met als doel om als dienstverlener kosten te besparen, maar juist ook om het gemak voor de klant te verhogen. Zodat zijzelf – wanneer het hem of haar uitkomt – informatie verstrekken en ontvangen om snel en volledig digitaal alle acties uit te voeren. In de consumentenmarkt is dit in de afgelopen jaren al doorgevoerd en deze trend is ook aan het doorzetten in de hoogwaardige dienstverlening, zoals verhuur en verkoop van woningen.”
De belangrijkste veranderingen bij de klant in de komende jaren
“Klanten verwachten steeds meer dat ook de processen die een formeel karakter hebben, makkelijk en snel digitaal doorgevoerd kunnen worden. Er blijft in sommige situaties persoonlijk fysiek contact gewenst, maar voor veel processen vragen klanten zich af: Waarom kan dat niet digitaal? Het inrichten van de processen om daar aan te voldoen is daarom een cruciaal onderdeel van de customer journey.”
Hoe speelt Evidos daarop in?
“Evidos staat voor Evidence In Online Services. Wij bieden oplossing voor het digitaal rechtsgeldig ondertekenen. Van Biometrische Signature Pads met lokale software tot aan de Cloud Service Ondertekenen.nl. Veel processen zijn gedigitaliseerd bij organisaties, maar het ondertekenen is vaak nog een papieren proces. Klanten vinden dit vertragend en bewerkelijk en niet meer van deze tijd. Ondertekenen.nl biedt een services om eenvoudig online te onderteken met juridische rechtsgeldigheid. Woningcorporaties kunnen Ondertekenen.nl volledig integreren in hun processen. Klanten kunnen daardoor zelf makkelijk en snel de documenten volledig online ondertekenen.”