In gesprek met Evidos, zij hielpen o.a. corporatie Stadlander bijna volledig digitaal te worden

Digitaal / 24 maart 2017
Redactie
Redactie
Redactie, CorporatieNL

De doelstelling van corporatie Stadlander? Duurzaam huisvesten van mensen die niet zelfstandig in het wonen kunnen voorzien. Klantfocus en duurzaamheid staan daarbij voorop. Zij exploiteert haar vastgoed zelf en werkt volgens de principes van lean, mean & clean, waarbij ICT-middelen en samenwerkingsmogelijkheden zo optimaal mogelijk worden benut. In het kader daarvan handelt Stadlander ook de interactie met de klant zoveel mogelijk digitaal af. Evidos, specialist in digitale bewijskracht, helpt daarbij.

En laat Evidos 18 april nou ook aanwezig zijn op ons congres ‘Klant en corporatie – de klantgerichte corporatie’! Tijd om met in gesprek te gaan over klantgericht werken. Wij stelden onze bekende klantgerichtheidsvragen.

Heb jij je toegangskaarten voor het werkcongres ‘Klant en Corporatie’ al op zak? Er zijn nog enkele kaarten. Zorg dat je erbij bent.

Welke trends en ontwikkelingen ziet Evidos in de markt wat betreft klantgerichtheid?

“Het vergroten van het gemak en de snelheid voor de klant is één van de belangrijkste trends bij klantgericht werken. Deze ontwikkeling speelt op verschillende momenten vanaf eerste kennismaking tot aan daadwerklelijk klant worden. En niet te vergeten: in het behouden van de klant.

Self-service door klanten is tevens een belangrijke ontwikkeling. Niet enkel met als doel om als dienstverlener kosten te besparen, maar juist ook om het gemak voor de klant te verhogen. Zodat zijzelf – wanneer het hem of haar uitkomt – informatie verstrekken en ontvangen om snel en volledig digitaal alle acties uit te voeren. In de consumentenmarkt is dit in de afgelopen jaren al doorgevoerd en deze trend is ook aan het doorzetten in de hoogwaardige dienstverlening, zoals verhuur en verkoop van woningen.”

De belangrijkste veranderingen bij de klant in de komende jaren

“Klanten verwachten steeds meer dat ook de processen die een formeel karakter hebben, makkelijk en snel digitaal doorgevoerd kunnen worden. Er blijft in sommige situaties persoonlijk fysiek contact gewenst, maar voor veel processen vragen klanten zich af: Waarom kan dat niet digitaal? Het inrichten van de processen om daar aan te voldoen is daarom een cruciaal onderdeel van de customer journey.”

Hoe speelt Evidos daarop in?

Evidos staat voor Evidence In Online Services. Wij bieden oplossing voor het digitaal rechtsgeldig ondertekenen. Van Biometrische Signature Pads met lokale software tot aan de Cloud Service Ondertekenen.nl. Veel processen zijn gedigitaliseerd bij organisaties, maar het ondertekenen is vaak nog een papieren proces. Klanten vinden dit vertragend en bewerkelijk en niet meer van deze tijd. Ondertekenen.nl biedt een services om eenvoudig online te onderteken met juridische rechtsgeldigheid. Woningcorporaties kunnen Ondertekenen.nl volledig integreren in hun processen. Klanten kunnen daardoor zelf makkelijk en snel de documenten volledig online ondertekenen.”

De Sign Pads worden bijvoorbeeld gebruikt door Mitros om aan de balie of in de woning digitaal de overeenkomsten te ondertekenen in plaats van op papier. Ondertekenen.nl is bijvoorbeeld ook volledig geïntegreerd in de systemen van Stadlander om klanten online een huurovereenkomst te laten onderteken.

Klantgerichter werken: de tips van Evidos

“Bekijk vanuit het gezichtspunt van de klant de huidige processen van eerste klantcontact tot aan klant worden en blijven. Welke stappen kosten nu te veel tijd voor de klant en voor uw eigen organisatie? Het papieren proces is daarin vaak nog een schakel die veel makkelijker kan. Er is al veel ervaring vanuit andere sectoren om dit te digitaliseren en er is ook standaard technologie om dit snel te doen. Ondertekenen.nl biedt niet alleen een cloud service om het papieren proces van ondertekenen eenvoudig om te zetten naar een digitaal proces. Maar ook de ondersteuning om de ervaringen bij andere organisaties toe te passen binnen de eigen organisatie.”

Deelnemen aan het werkcongres?

18 april wordt ongetwijfeld leerzaam. Leg je deelname vast. en bezoek de stand van Evidos. Binnenkort laten we nog meer sprekers en leveranciers van het congres ‘Klant en corporatie’ op CorporatieNL.nl zelf aan het woord en delen zij hun visie op klantgericht werken.

Wil je ook klaar zijn voor de uitdagingen van morgen?

Meld je ook aan voor: