Lode Broekman: “Je klant verwacht overal een Coolblue-ervaring”

Corporatie / 28 maart 2017
Redactie
Redactie
Redactie, CorporatieNL

Op dinsdag 18 april 2017 organiseert CorporatieNL haar praktische en inspirerende werkcongres 'Klant en corporatie – De Klantgedreven Corporatie'. Tijdens dit inspirerende werkcongres spreken tal van professionals over klantgericht werken. Zo ook Lode Broekman, expeditieleider bij K2 Marketing.

Klantgroepgericht denken en werken, hoe doe je dat? Dat weet Lode Broekman als geen ander. Hij neemt je tijdens het werkcongres ‘Klant en corporatie’ mee in een praktijkcase en vertelt hoe de Belastingdienst doelgroepgerichte communicatie heeft ingevoerd. Lode was als expeditieleider bij K2 Marketing namelijk medeverantwoordelijk voor het succes.

Heb jij je toegangskaarten voor het werkcongres ‘Klant en Corporatie’ al op zak? Er zijn nog enkele kaarten. Zorg dat je erbij bent.

Wij stelden Lode alvast 4 belangrijke vragen zodat je hem – en zijn visie op klantgerichtheid – al een beetje kunt leren kennen.

Wat zijn vanuit jouw optiek de belangrijkste veranderingen bij de klant in de komende jaren

  • “De klant wil in controle zijn over de interactie met organisaties.
  • Je klant verwacht overal een Coolblue-ervaring.”

Hoe kun of wil je daarop inspelen vanuit jouw vakgebied?

“Manage de verwachtingen van de klant. Wees alert op wat er verwacht wordt en speel hierop in.”

Wat is ervoor nodig om klantgericht te blijven of zelfs klantgerichter te worden in de toekomst?

“Denk vanuit de klant, de huurder, de burger, de gebruiker. Stem waar nodig met hem af, ontwikkel vanuit de klantbehoefte en niet vanuit de organisatie.

Wat is je belangrijkste praktische tip voor anderen die meer klantgericht willen werken?

“Ga een uur per week in het eigen callcenter werken. Meeluisteren. Vragen beantwoorden.”

Deelnemen aan het werkcongres?

18 april wordt ongetwijfeld leerzaam. Leg je deelname vast. Binnenkort laten we nog meer sprekers van het congres ‘Klant en corporatie’ op CorporatieNL.nl zelf aan het woord en delen zij hun visie op klantgericht werken.