Lopen jouw medewerkers risico op technostress? Dico de Graaf (Vestia) spreekt op congres CorporatieNL

Corporatie / 02 september 2016
Redactie
Redactie
Redactie, CorporatieNL

Zoals je inmiddels waarschijnlijk wel ter ore is gekomen, organiseert CorporatieNL op 10 november een congres. Niet zomaar een congres, maar een congres dat in het teken staat van de corporatie van de toekomst. Oftewel, de digitale corporatie.

Tijdens dit congres staat de transformatie naar de digitale corporatie centraal. Welke gevolgen heeft deze transformatie voor jou, het wonen, de klant, de organisatie en de maatschappij? Wat houdt dat precies in, de digitale corporatie? Dat vertellen wij je – samen een aantal experts uit de branche – op 10 november. We laten je zien hoe je nieuwe ontwikkelingen vertaalt naar je organisatie, we bieden je de mogelijkheid om in gesprek te gaan met andere corporaties en organisaties en we inspireren je met de best practices van vandaag en morgen.

Dit wil je niet missen toch? Bestel vandaag nog je ticket.

De praktijkcase van Vestia wil je niet missen: ‘Prestatiedruk als keerzijde van digitalisering’

Bestuurders en managers van toonaangevende corporaties, de directie van Microsoft, ontwikkelaars van apps, organisatie-experts, wetenschappers en innovators. Zij spreken op het CorporatieNL-congres. Inmiddels hebben we al een aantal van hen aan je voorgesteld. Nico Overdevest (Rochdale), Ron Augustus (Microsoft) en Janneke de Wagt (de Alliantie) zijn al aan je geïntroduceerd. Vandaag is Dico de Graaf (HR Manager bij Vestia) aan het woord. Op 10 november vertelt hij om 15:45 meer over prestatiedruk als keerzijde van digitalisering. Door er je voordeel mee!

We vroegen ook Dico hoe hij de corporatie van de toekomst ziet. Waarom is digitalisering zo belangrijk, waar gaat de sector op digitaal gebied naartoe en wat kunnen klanten van Vestia in de toekomst verwachten?

Digitalisering

“Organisaties – in het bijzonder corporaties – zullen meer bewustzijn moeten ontwikkelen over de gevolgen van de digitale organisatie. Niet alleen over de voordelen, want die zijn er volop, maar ook over de mogelijk nadelen. Technostress – een gevolg van digitalisering – is een serieus risico bij medewerkers.”

Wat klanten kunnen verwachten

“Wij gaan naar het individuele tempo van onze medewerkers kijken. Tenminste als het gaat over digitalisering. Dat doen we onder meer door het uitvoeren van een onderzoek naar digitalisering in het kader van ons programma ‘van verzuim naar duurzame inzetbaarheid’.”

Verwachting voor de sector

“Als het goed is zal de bereikbaarheid (24/7) en zichtbaarheid op sociale media toenemen. Klanten moeten steeds dichterbij kunnen komen en meer de regie nemen. Eigen verantwoordelijkheid en zelfstandig handelen krijgen steeds meer betekenis.”

Wat betekent dit voor medewerkers?

“Zichtbaarheid en het afleggen van semipublieke verantwoording. Onze wens is dat medewerkers invloed op het tempo en de inhoud van digitalisering mogen hebben, maar er wel positief kritisch mee om leren gaan.”

Zo help je jouw organisatie naar een hoger (digitaal) niveau

Naar aanleiding van het congres dat CorporatieNL op donderdagmiddag 10 november organiseert over de transformatie naar de digitale corporatie, is er een leergang ontwikkeld: De bouwstenen van de digitale corporatie’. Leer onder meer hoe je als woningcorporatie productief kunt anticiperen op de technologisch ontwikkelingen en de constant veranderende vragen uit de maatschappij. Lees meer en meld je aan.