Microsoft Nederland wil corporatiemarkt helpen icoon van digitale transformatie te worden

Digitaal / 26 augustus 2016
Redactie
Redactie
Redactie, CorporatieNL

Je laten inspireren en leren over de corporatie van de toekomst. Dat doe je op donderdagmiddag 10 november tijdens het congres dat CorporatieNL organiseert over de transformatie naar de digitale corporatie.

Wat is dat precies, de corporatie van de toekomst? Wat houdt het in en welke gevolgen heeft het voor jou, het wonen, de klant, de organisatie en de maatschappij? Tijdens het congres vertellen we je over nieuwe digitale ontwikkelingen en hoe je deze vertaalt naar je organisatie. Ook krijg je de mogelijkheid om van gedachten te wisselen met andere corporaties en organisaties en geven we je inzicht in de best practices van vandaag en morgen.

Hier wil je ook bij zijn! Bestel vandaag nog je ticket.

Regelmatig plaatsen we op CorporatieNL.nl nieuwe artikels waarin we de sprekers van het congres voorstellen. Bestuurders en managers van toonaangevende corporaties, de directie van Microsoft, ontwikkelaars van apps, organisatie-experts, wetenschappers en innovators.

De digitale corporatie door de ogen van Microsoft | Ron Augustus

Eerder maakten we al bekend dat Nico Overdevest (lid van Raad van bestuur Rochdale) je tijdens het congres meer zal vertellen over de praktijkcase ‘Van Rochdale naar DigiRochdale’. Vandaag is het tijd om de 2e spreker aan je voor te stellen: Ron Augustus (Director Small and Midmarket Solutions & Partners bij Microsoft). Vandaag licht hij alvast een tipje van de sluier op over hoe hij de corporatie van de toekomst ziet. Waarom is digitalisering zo belangrijk, waar gaat de sector op digitaal gebied naartoe en wat kunnen klanten van Microsoft in de toekomst verwachten?

Digitalisering

“Door digitalisering ontstaan nieuwe bedrijfsmodellen en nieuwe mogelijkheden in de markt die sterk veranderen. Microsoft Nederland wil de woningcorporatiemarkt helpen het icoon te worden van digitale transformatie.”

Trends in de sector

Ron Augustus ziet twee verschillende bewegingen in de sector:

  1. “Consumenten/huurders adopteren in toenemende mate nieuwe technologieën. Hierdoor communiceren huurders via een toenemend aantal sociale kanalen. Dit zijn vaak nieuwe kanalen die niet geïntegreerd zijn met systemen van corporaties. Daarnaast zijn huurders tegenwoordig gewend geraakt aan een multichannel-klantervaring die vaak – in bijvoorbeeld de commerciële sector – als beter wordt ervaren. De corporaties zullen mee moeten bewegen om aan deze vraag te kunnen voldoen.
  2. “De digitale corporatie oftewel ‘de regiecorporatie’ is een beweging die veel corporaties in hebben gezet. Echter, regie voeren kan alleen als je alle processen goed in beeld hebt gebracht en dit in één datamodel kunt gieten. Wanneer corporaties het lukt om processen en data op elkaar aan te sluiten, kunnen ze middels goeie technologie daadwerkelijk regie voeren en zich weer richten op de kerntaak ‘faciliteren van sociale huurwoningen aan de mens met een kleine portemonnee’.

Wat klanten kunnen verwachten

“Meer focus op de vastgoedmarkt en in het speciaal sociaal vastgoed/woningbouwcorporaties. Hiermee doelen we op het bouwen van industrie-oplossingen met een zo groot mogelijke Microsoft-standaard. Zaken rondom klant interactie, telefonie, preventief & voorspellend onderhoud, machine learning & chats, bots en security zijn hier een paar mooie voorbeelden van.

Zo help je jouw organisatie naar een hoger (digitaal) niveau 

Naar aanleiding van het congres dat CorporatieNL op donderdagmiddag 10 november organiseert over de transformatie naar de digitale corporatie, is er een leergang ontwikkeld: De bouwstenen van de digitale corporatie’. Leer onder meer hoe je als woningcorporatie productief kunt anticiperen op de technologisch ontwikkelingen en de constant veranderende vragen uit de maatschappij. Lees meer en meld je aan.