Niet de digitale corporatie, maar de digitale klant

Digitaal / 17 juni 2016
Johnny Esmeijer
Johnny Esmeijer
Projectleider I&A, SSH Nijmegen & Arnhem

Als u bij digitalisering van uw processen en uw dienstverlening uitgaat van uzelf als woningcorporatie, dan blijft u altijd achteraan lopen. Als studentenhuisvester ervaren we dat onze huurders altijd vooroplopen in nieuwe ontwikkelingen.

Studenten pakken nieuwe technologieën en nieuwe ‘media’ als eerste op, maar nemen er ook zo weer afscheid van. Draai het daarom eens een keer om: onze klant is volledig digitaal, wat moeten wij daarvoor aan onszelf veranderen?

Toegegeven, SSH& is (nog) geen koploper in de digitalisering van onze processen. We hebben dus een grote stap te zetten om onze klant bij te houden. Dat maakt ook dat we andersom kunnen denken. We kijken naar de behoeften van onze klant en kiezen dan voor de juiste digitaliseringstrategie. En eerlijk gezegd, dat lijkt ons ook voor de toekomst de juiste keuze. Onze klant, de student, bepaalt vandaag onze vernieuwing van morgen.

Let maar op: in 2025 is het woord ‘digitaal’ echt zo 1990 …

Dit artikel is een bijdrage van Vincent Buitenhuis (Manager Wonen) en Johnny Esmeijer (Projectleider I&A) van SSH Nijmegen & Arnhem aan de themaweek ‘De digitale corporatie’.