Ook vanuit de overheid liggen er doelstellingen. De energietransitie, de overgang naar duurzame energie, daar kan niemand meer omheen. Toch is het lastig om in te schatten wat er mogelijk is in duurzame energie en wat het meeste oplevert. De vraag waarin mensen en organisaties het beste kunnen investeren, blijkt voor velen lastig te beantwoorden. Er is meer behoefte aan advies en concrete informatie over investering, hierop sluit Energiewacht aan met maatwerk met behulp van energiescans.
Je vindt Energiewacht vanmiddag met een stand op ons werkcongres ‘Klant en corporatie – de klantgerichte corporatie’. Waarom staan ze daar? Geen woning kan zonder energie!
Veranderingen bij de klant
Wat betreft energie is de veranderde behoefte op het gebied van duurzame energie de belangrijkste verandering bij de klant. Nederland moet mee met de ontwikkelingen en de noodzaak is groter dan ooit tevoren.
“Elke organisatie heeft zijn eigen wensen en behoefte en nog belangrijker: eigen doelstellingen. Er is meer behoefte aan maatwerk en snelheid. Daarnaast is veiligheid een belangrijke pijler, maar deze is niet nieuw.”
Inspelen op de (veranderende) klantvraag
De transitie naar andere en nieuwe energietechnieken die minder verbruiken is vandaag de dag noodzakelijk. Energiewacht helpt iedereen bij de persoonlijke energietransitie, ook de woningcorporaties.
“We maken de overgang naar duurzame energie gemakkelijk voor iedereen met behulp van energiescans. Met de energiescan en de zonnepanelencheck geven we particulieren en organisaties inzicht in wat ze kunnen ondernemen om energiezuiniger en meer duurzaam te functioneren.”
“Naar aanleiding van de scan bieden wij een overzicht van maatregelen die het energieverbruik verlagen, zoals:
- warmtepompen;
- zonnepanelen en zonneboilers;
- isolatie;
- ventilatie;
- HR++ glas.
Hierbij laten we niet alleen de mogelijkheden zien voor elke specifieke situatie, maar ook wat de terugverdientijd is en wat het oplevert. Door deze maatregelen daadwerkelijk door te voeren, dragen we significant bij aan de verduurzaming van Nederland en leveren we een grote bijdrage aan de CO2-reductie. De organisatie, het gezin, de werknemers, portemonnee en niet in de laatste plaats onze planeet profiteren daarvan.
De gouden tip voor klantgericht(er) werken
“Ga het gesprek aan en luister naar de behoeftes die er leven. En maak het concreet! Wat kunnen wij doen om de doelstellingen voor de klant te realiseren? Het is geen opdracht die we uitvoeren, het is een samenwerking.”
Vanmiddag vindt het werkcongres plaats
Vanmiddag wordt ongetwijfeld leerzaam. Vergeet niet om een bezoek te brengen aan de stand van Energiewacht! Wil je leren nog klantgerichter te werken? Meld je aan voor de onderstaande trainingen. En wist je dat leden van CorporatieNL gratis seminar, webinars en congressen bijwonen en kosteloos deel kunnen nemen aan trainingen en leergangen?
- Training Klant- en Servicegericht Communiceren (28 september 2017)
- Training Klantgericht werken (19 december 2017)
- Praktijkleergang Klant en Corporatie (2 mei 2017)