Waarom je data moet én wilt delen (binnen de organisatie)

/ 28 juni 2018
Sascha Magendans
Sascha Magendans
Digital marketeer, CorporatieNL

Data moet je delen? Dat klinkt de meeste corporaties veel te spannend in de oren. Maar wacht even. 'Moet ik data delen met andere corporaties?' Nee, dat is niet waar we op doelen. 'Big data dan?' Ook niet per se. We hebben het over data die al aanwezig is binnen de organisatie en hoe je daar je voordeel mee kunt doen ... Juist gebruik van data kan namelijk enorme voordelen opleveren.

Juist gebruik van de beschikbare data is door de vele bronnen die voorhanden zijn en de groeiende complexiteit niet altijd even makkelijk.

12 november 2018 organiseren we het grote Digital Event voor de corporatiesector waarbij niet big data, maar de data die dus al aanwezig is binnen de corporatie de hoofdrol speelt. Aanleiding voor dit event zijn de talloze ontwikkelingen rondom data, de wens en plicht om data uit te wisselen met derden en de regievragen die bij de corporatiebesturen leven hoe met deze ontwikkelingen om te gaan.

De ontwikkelingen in de sector intern en in relatie tot vele stakeholders, de eisen die aan corporaties worden gesteld, de kansen en bedreigingen die ontstaan en de mogelijke oplossingen komen aan de orde tijdens dit event. Het doel? Bestuurders, managers en IT’ers richting te geven.

Data is natuurlijk al een veelbesproken onderwerp, maar de toegevoegde waarde van dit event zit ‘m in de samenhang, kennisuitwisseling en handvatten die we bieden voor verdere ontwikkeling, strategie en regie.

Welke data en informatie delen wij met jou tijdens het Digital Event?

  • Het wat & waarom van het delen van data.
  • De basisvoorwaarden voor het delen van data. Wat moet je allemaal regelen?
  • Paneldiscussie over data op orde brengen en houden.
  • Data op orde: wat is dat nu precies? En hoe voorkom je vervuiling van data? Wie is verantwoordelijk voor de kwaliteit? En waarom werkt het bij bijvoorbeeld Bol.com zo goed? Verschillende organisaties geven een kijkje in de keuken, gevolgd door stellingen en discussie met het publiek.
  • De finalisten van de Digital Awards 2018 delen hun pitches.
  • Toekomst: disruptie aan de horizon?
  • Wake-up call over digitaal omdenken.

Nieuwsgierig naar de sprekers tijdens dit event? Deze experts stellen we binnenkort aan je voor!

Kortom: het Digital Event ‘Data moet je delen’ mag je niet missen als corporatieprofessional zijnde wanneer je de corporatie toekomstgericht wil helpen maken. Bestel hier je toegangskaarten.

Met een lidmaatschap van CorporatieNL is dit event gratis toegankelijk.