Bouwstenen van de Digitale Corporatie

Digitaal
1 Datum
3495,- Gratis deelname voor leden
Details
Datum Kosten Locatie

NIEUW! Vanaf 2017 biedt CorporatieNL je deze unieke leergang. Hoe kunnen woningcorporaties proactief anticiperen op de constant veranderende vragen die hen gesteld worden door de maatschappij en de steeds sneller gaande technologische ontwikkelingen? Onder begeleiding van gerenommeerde trainers en instituten gaan de deelnemers aan de slag met een visiedocument voor hun eigen organisatie, waarmee zij kennis opdoen over de vele digitale mogelijkheden van nu.

Doel/missie

  • Inkijk geven in de toekomst, bekend raken met digitale mogelijkheden. Inspireren en prikkelen.
  • Een impuls geven voor verdere digitalisering van de corporatie in haar relaties met de klant, maatschappij en medewerkers.
  • Het toewerken naar een digitaal visiedocument voor de eigen organisatie redenerend vanuit de klant en bedrijfsefficiency.

>>> Ik wil een persoonlijk adviesgesprek
Benieuwd of deze leergang aansluit bij je leerdoelen en je verwachtingen? Kies dan voor een persoonlijk adviesgesprek met de coach. Laat je gegevens met voorkeur voor gewenste dag achter en wij plannen een moment voor je in. Bel direct om een afspraak in te plannen via 088 04 555 00 of mail naar sfrenaij@corporatienl.nl.

Leerresultaten

  • Oriëntatie op de digitale mogelijkheden die toepasbaar zijn op de eigen organisatie.
  • Ervaring opdoen met het schrijven van een digitaal visiedocument. Maak hier alvast een start om te kijken hoe digiproof jij bent.
  • Het opdoen van hoogwaardige praktische kennis over onderwerpen als customer experience, privacywetgeving, strategie en organisatorische aspecten, tot en met de laatste technologische ontwikkelingen en innovatie.

Trainingsdata

De sessies vinden om de 3-4 weken plaats. De data zijn als volgt:

Sessie 1: 07 september 2017
Sessie 2: 28 september 2017
Sessie 3: 12 oktober 2017
Sessie 4: 09 november 2017
Sessie 5: 30 november 2017

Deelnemers

Ben jij vooruitstrevend en zie jij digitale kansen voor jouw organisatie? Meld je dan snel aan. Er is slechts ruimte voor 12 deelnemers.
Aanmelden kan alleen vóór aanvang van de eerste trainingssessie op 07 september 2017.

Deze leergang is bedoeld voor:

  • Managers: wonen, vastgoed
  • Medewerkers: beleidsadviseurs, strategen, communicatieadviseurs, marketeers
  • Teamleiders en afdelingshoofden: klantenservice, wonen, verhuur, verkoop
  • ICT: hoofden informatisering, hoofden ict, adviseurs, projectleiders digitale dienstverlening

Programma (onder voorbehoud van wijzigingen)

Tijd Onderwerp
Digitale intake
Eerste trainingssessie – Bouwsteen: Maatschappij
Tweede trainingssessie – Bouwsteen: Klant
Derde trainingssessie – Bouwsteen: Technologie
Vierde trainingssessie – Bouwsteen: Organisatie
Eindsessie – Presentatie en uitreiking certificaat

Inhoud van de trainingssessies

De leergang bestaat uit 4 trainingssessies waarin de deelnemers toewerken naar een digitaal visiedocument voor de eigen organisatie.

Eerste sessie – Maatschappij

De eerste sessie draait om de veranderende maatschappij. Belangrijke deelonderwerpen hierbij zijn:

  • Trends en ontwikkelingen
  • Digitale ontwikkelingen
  • Voorbeelden en praktijkcases
  • Inspelen op digitale trends
  • Wet- en regelgeving: privacy, datalek, beveiliging

Tweede sessie – Klant

In sessie 2 staat de klant centraal. Dit is een belangrijk thema binnen de corporatiesector en tevens de invulling van de tweede stap binnen het visiedocument. De volgende deelonderwerpen komen in ieder geval aan bod:

  • Wie is de klant (demografische kenmerken) en wat doet de klant (sociale kenmerken)
  • Segmentatie: verschillen per doelgroep
  • Welke media en digitale instrumenten gebruikt de klant?
  • Hoe digitaal zijn ze?
  • Welke media zijn al bewezen en welke nog niet?
  • Best cases van corporaties als het gaat om digitale klantcontacten
  • Customer journey (virtual assistent)

Derde sessie – Technologie

In de derde sessie staat de technologie centraal. Hiermee worden niet de achterliggende systemen en processen bedoeld maar juist de gebruiksvoordelen die het biedt voor zowel de corporatiemedewerker als de huurder. Belangrijke deelonderwerpen hierbij zijn:

  • Huidige leveranciers in de sector
  • Gebruik van systemen (programma’s/apps/klantportaal)
  • Virtual reality en augmented reality
  • Sourcen en samenwerken (case study)
  • Big data
  • Case study: IBM: Watson/KPMG: Robotisering

Vierde sessie – Organisatie

De organisatie is de vierde stap binnen het visiedocument en tevens de invulling van de vierde sessie. Belangrijke deelonderwerpen hierbij zijn:

  • Procesmanagement
  • Projectmanagement
  • Implementatie en communicatie
  • Hoe kun je innovatie bevorderen binnen jouw organisatie?
  • Cultuur: Hoe krijg ik de hele organisatie mee?
  • Netwerk creëren aan samenwerkende bedrijven

Wil jij aan de slag? Meld je dan hier aan.

Trainers

Ergin Borova
Ergin BorovaProgrammaleider / coach

Eigenaar UrbanNomadz

Interim manager en directeur-bestuurder die energie krijgt door mensen en organisaties in beweging te brengen en niveau hoger tillen met een positieve vibe. Ondernemer en co-eigenaar van een innovatieve start-up. Staat bekend als inspirerend, authentiek, ondernemend en enthousiasmerend met gezonde dosis humor. Is snel enthousiast te krijgen voor creatieve en innovatieve ontwikkelingen waarbij het klantgemak centraal staat.

Philippe Sprenger
Philippe SprengerTrainer

Managing Director Berenschot

Gedreven door het vergroten van de publieke waarde, public value, van organisaties. Geboeid door de dynamiek van corporaties. Op zoek naar mogelijkheden om met nieuwe technieken en data bestuurders en managers de juiste beslissingen te laten nemen én te laten leven in organisaties. Door te balanceren tussen de data en de menselijke kant van toepassing. Nieuwsgierig, relativerend en dóórdenkend.

Amir Sabirović
Amir SabirovićTrainer

Marketing & Sales Director Berenschot

Staat aan de wieg van data science en organisatiekunde. Streeft ernaar gehypte kreten als ‘digitalisering’, ‘robotisering’ en ‘Big Data’ te ontkrachten en terug te brengen naar de dagelijkse realiteit van organisaties. Big data evangelist met voorliefde voor alles wat met innovatieve technologie te maken heeft. Enthousiast, ondernemend, confronterend en inspirerend.

Ronald Provoost
Ronald ProvoostTrainer

Lid van H3Roes

Mijn inhoudelijke drive is om precies die informatie uit mensen te krijgen die echt bijdraagt aan betere beslissingen van mijn klanten. Oftewel mijn klanten echt klantgericht te maken. Hierbij gaat het niet alleen om beheersing van technieken voor verzameling van deze informatie, maar ook de vertaalslag binnen organisaties, zodat het echt tot verandering leidt. Het spreekt voor zich dat hierbij zowel rationele als emotionele componenten een rol spelen.

Olke Jan van der Meer
Olke Jan van der MeerTrainer

Managing Partner HC&H Consultants

Olke Jan is op strategisch niveau betrokken bij vraagstukken op het snijvlak van organisatie en ICT bij woningcorporaties, zonder daarbij de doorvertaling naar de dagelijkse praktijk uit het oog te verliezen. Hij houdt zich, naast de uitvoering van projecten, bezig met het vertalen van nieuwe ontwikkelingen naar de diensten van HC&H en publiceert ook regelmatig in het HC&H Magazine. Zijn motto: samen denken & samen doen!

Arthur Frieser
Arthur FrieserTrainer

Directeur bij Andersom B.V.

Organisatieadviseur die met passie en enthousiasme al bijna 20 jaar werkt aan organisatie- en informatiemanagementvraagstukken bij en met woningcorporaties. Hij is verbindend, mensgericht en luchtig in zijn benadering. Arthur is een gedreven ondernemer die bouwt aan Andersom. Hij neemt mensen en groepen graag mee in sessies waarbij hij nadrukkelijk de interactie opzoekt.