Nieuw lid Avantage draagt met IT bij aan een thuis voor iedereen

Corporatie / 07 december 2022
Redactie
Redactie
Redactie, CorporatieNL

We mogen bij CorporatieNL een belangrijke organisatie als nieuw lid verwelkomen. Want ook alle medewerkers van Avantage horen er voortaan bij. De organisatie sluit daarmee aan bij een groeiend aantal corporaties, kennisinstellingen en marktpartijen die met hun expertise, inzet en aanwezigheid een succes maken van alle events, commissies, publicaties en bijeenkomsten die bij elkaar leiden tot een thuis voor iedereen in 2030.

Wie zijn de mensen achter Avantage en wat doen zij zoal? We vragen het aan accountmanager Sabine Erkelens.

Kun je vertellen wat jullie organisatie precies doet?

Sabine: “Wij zijn Avantage en wij geloven dat IT altijd en overal voor jou moet werken. Dat betekent in de eerste plaats dat wíj zorgen voor een betrouwbare en veilige IT-omgeving, die 24/7 voor jou beschikbaar is. En om IT echt voor jóu te laten werken, verbinden we verschillende infrastructuren, IT-platforms en applicaties op een innovatieve manier met elkaar, zodat je managementinformatie niet hoeft te zoeken, maar op een presenteerblaadje krijgt aangereikt.”

“Basisdiensten kun je bij elke IT-partner afnemen, dus ook bij ons. Denk aan servers en applicaties in de (hybride) cloud, moderne werkplekken en outsourcing. Maar waar het nou juist om gaat, is hoe je alle beschikbare data kunt gebruiken om de productiviteit in jouw organisatie te verhogen, zodat jouw medewerkers jouw huurders beter van dienst kunnen zijn.”

“Daarom leggen wij ons vooral toe op consultancy waarmee we de bedrijfsprocessen bij onze klanten doorgronden en optimaliseren met IT, cybersecurity met aandacht voor technologie, werkwijze en zeker ook security awareness bij medewerkers én het ontwikkelen van oplossingen die we volledig afstemmen op de vraag van onze klanten, met de ontwikkelingen in de markt in ons achterhoofd. Daarbij richten we ons voornamelijk op middelgrote organisaties, stichtingen en verenigingen waarbij we ons met name focussen op woningcorporaties.”

Wat kunnen de leden van jullie leren oftewel wat heb je de leden te bieden op het gebied van bijvoorbeeld kennis?

Sabine: “Wij zijn ervan overtuigd dat je samen verder komt dan alleen. We delen graag onze kennis over de mogelijkheden van IT met woningcorporaties. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om het verbinden van data en ook om specifieke oplossingen. Tegelijk hebben we diepgaande kennis van de branche nodig.”

“De gezamenlijke kennis zorgt ervoor dat we allebei verder komen. Daarbij maken we trouwens dankbaar gebruik van de kennis en ervaring die we in andere sectoren opdoen. Die nemen we natuurlijk mee, waarbij we ook nog eens te maken hebben met de gigantische ontwikkelingen in de IT-wereld. Die vertalen we naar toepassingen voor woningcorporaties, waarbij we rekening houden met alle stakeholders, waaronder de huurders, de eigen medewerkers en de toezichthouder. Dat kan alleen door samen te werken, samen oplossingen te bedenken en die ook samen te implementeren.”

En wat kunnen de leden voor jullie doen of waar kunnen ze jullie mee helpen?

Sabine: “Praat met ons over jullie missie, visie en uitdagingen en deel met ons de manier waarop die bij jullie uitmonden in beleid, uitvoering en service. Laat ons met IT bijdragen aan jullie doel om iedereen een thuis te geven. Soms is daarbij maatwerk nodig. In dat soort situaties kunnen we het hebben over co-makership binnen de sector. In de praktijk betekent dat samen identificeren van kansen in processen, samen keuzes maken, samen investeren, samen innoveren én samen groeien. Daar helpen we elkaar mee.”

Waarom hebben jullie je eigenlijk aangemeld als lid van CorporatieNL?

Sabine: “Het is tijd om samen de volgende stap te nemen. Wij denken dat het beter en slimmer kan. Wij willen de sector helpen door buiten de geijkte paden te kijken en een ander geluid te laten horen.”

Is er iets dat we beslist moeten weten over jullie organisatie of is er iets verrassends dat we nooit bij of van jullie zouden verwachten?

Sabine: “Wat goed is om te weten, is dat onze organisatie – met zo’n 200 medewerkers – nuchter in elkaar steekt. Op ons virtuele tegeltje staat: ‘Niet lullen, maar poetsen.’ Verder zijn we er trots op dat onze klanten gemiddeld langer dan acht jaar klant bij ons zijn. Dat zegt iets over het onderling vertrouwen en de kwaliteit van samenwerking waar we dan ook echt veel waarde aan hechten.”

“En iets verrassends? Onze koekoeksklok in ons kantoor aan de Blaak in Rotterdam. Zo analoog als ik weet niet wat. Die klok geeft je een gevoel van thuis. Kom gerust langs om dat zelf te ervaren. Tot die tijd laten we graag onze klanten aan het woord, dit is wat zij in het Giarte Onderzoek van 2021 zeggen over ons:

“Kennis van zaken, zowel voor beheer als voor advies.”
“Korte lijnen en een fijne samenwerking. Goed bedrijf.”
“Ze staan voor ons klaar. De werknemers zijn toegankelijk en de communicatie prettig.”
“Goede betrouwbare partner die met mij meedenkt.”
“Avantage heeft veel kennis op het gebied van security.”

Meer informatie en contact

Je treft meer informatie over Avantage op de website www.avantage.nl. Je komt in contact door te bellen met 088 – 235 1 235 of te mailen naar naar sabine@avantage.nl of info@avantage.nl. Het hoofdkantoor van Avantage bevindt zich op Blaak 16, 3011 TA te Rotterdam.

Avantage website