Janneke de Wagt (spreker CorporatieNL-congres): “Digitale dienstverlening is niet langer de toekomst maar vandaag”

Digitaal / 30 augustus 2016
Redactie
Redactie
Redactie, CorporatieNL

Op donderdagmiddag 10 november organiseert CorporatieNL een congres. Een congres voor de corporatie van de toekomst: de digitale corporatie. Het congres staat in het teken van de transformatie naar de digitale corporatie.

Wat houdt dat precies in? Welke gevolgen heeft deze transformatie voor jou, het wonen, de klant, de organisatie en de maatschappij? Op 10 november nemen we je mee in de wereld van nieuwe digitale ontwikkelingen en laten we zien hoe je deze vertaalt naar je organisatie. Wissel ideeën en gedachten uit met andere corporaties en organisaties en leer van de best practices van vandaag en morgen.

Mis het niet! Bestel vandaag nog je ticket.

Laat je inspireren door de praktijkcase van de Alliantie

Stuk voor stuk introduceren we de sprekers aan je. Bestuurders en managers van toonaangevende corporaties, de directie van Microsoft, ontwikkelaars van apps, organisatie-experts, wetenschappers en innovators. Je hebt inmiddels al kennisgemaakt met Nico Overdevest (Rochdale) en Ron Augustus (Microsoft). Nu is het de beurt aan Janneke de Wagt (projectleider digitale dienstverlening de Alliantie). Zij spreekt op het congres om 16:00 uur en neemt je mee in de wereld van digitale dienstverlening tijdens de praktijkcase ‘Is daar een app voor? Klant en Corporatie’.

Vandaag gaat Janneke alvast in op hoe zij de corporatie van de toekomst ziet. Waarom is digitalisering zo belangrijk, waar gaat de sector op digitaal gebied naartoe en wat kunnen klanten van de Alliantie in de toekomst verwachten?

Digitalisering

“Digitale dienstverlening is niet langer de toekomst maar vandaag. Consumenten weten wat ze willen, wanneer ze het willen en willen daarbij niet afhankelijk zijn van onze openingstijden. Met digitale dienstverlening kunnen we betere service verlenen.”

Wat klanten kunnen verwachten

“Bij de Alliantie werken we digitaal. Bewoners van Alliantiewoningen sluiten de huurovereenkomst digitaal via de website of app. De sleutel van de woning komen we uiteraard brengen, dan zien we bewoners in hun nieuwe woning en maken we altijd graag kennis. Is er een defect of de huurbetaling checken? Dat kunnen bewoners gemakkelijk online regelen. Zelfs het voorstellen aan de nieuwe buren kan via het ‘mijn-buurt-gedeelte’ in de app.”

Verwachtingen voor de sector

“We verwachten klanten steeds beter te kunnen helpen. Met persoonlijke aandacht voor complexere vragen en 24/7 via onze digitale dienstverlening.”

Zo help je jouw organisatie naar een hoger (digitaal) niveau 

Naar aanleiding van het congres dat CorporatieNL op donderdagmiddag 10 november organiseert over de transformatie naar de digitale corporatie, is er een leergang ontwikkeld: De bouwstenen van de digitale corporatie’. Leer onder meer hoe je als woningcorporatie productief kunt anticiperen op de technologisch ontwikkelingen en de constant veranderende vragen uit de maatschappij. Lees meer en meld je aan.